Manager Financial Accounting – Rotterdam

Datum: 16-04-2024 | Regio: Zuid-Holland | Dienstverband: Vast / Tijdelijk

Introductie

Zorg jij ervoor dat de financiële administratie van deze duurzame organisatie op rolletjes loopt? Start als Manager Financial Accounting!

 

 

Organisatie

Wat is jouw werkplek?
Dikke kans dat je deze organisatie kent. Ze timmeren inmiddels al een heel lang aan de weg om te zorgen voor een duurzamere samenleving, op verschillende vlakken. De afgelopen jaren is de organisatie gegroeid tot een club van dik 150 medewerkers, en er zit nog steeds rek in de groei – een direct gevolg van een cultuur waarbinnen kansen gegrepen worden en mensgerichtheid de norm is. Het accounting team staat voor diverse uitdagingen wat betreft de administratie, dankzij veranderde wet- en regelgeving, en om die reden zoeken ze een Manager Financial Accounting die de twee financieel medewerkers ondersteunt. In deze rol rapporteer jij aan de Finance Manager en werk je nauw samen met de Financial Controller.
 
 

Functie

Waar ben jij verantwoordelijk voor?
Jij bent verantwoordelijk voor een juiste implementatie van de nieuwe wet- en regelgeving in alle systemen en processen. Hierbinnen heb jij een coördinerende en leidende rol richting de twee financieel medewerkers. Jouw taken:
  • Jij zorgt voor de BTW, ICP, CBS en VPB aangiften
  • Jij registreert mutaties in activa en in voorraden
  • Samen met de financial controller beoordeel je de tussenrekeningen en zorg je voor een goede voorbereiding m.b.t. de audits
  • Je analyseert de financiële maandcijfers en bespreekt jouw bevindingen met je collega’s
  • Je geeft tips om efficiënter te gaan werken en zult dagelijks inhoudelijke vragen beantwoorden
    Jij geeft gevraagd en ongevraagd advies over de crediteuren, debiteuren en grootboek administratie
    Je brengt continu verbeteringen aan in procedures, processen en systeemoptimalisaties.

 

 

Functie-eisen

Wie ben jij?

Natuurlijk heb je als finance professional een sterk cijfermatig inzicht. Tezamen met jouw analytisch denkvermogen zorgt dit ervoor dat het opstellen van een rapport of analyse voor jou een fluitje van een cent is. Tegelijkertijd ben je pragmatisch ingesteld. Een oplossing voor een probleem heb je snel in de smiezen. Aangezien je in deze rol contact hebt met diverse stakeholders én leidinggeeft over twee collega’s, is het ook van belang dat je communicatief sterk en motiverend bent. Jouw kritische blik en resultaatgerichtheid zorgen er bovendien voor dat je jouw werkzaamheden tot een succes weet te brengen. Verder ben jij:

  • In het bezit van een HBO diploma in een financieel/economische richting (accountancy, bedrijfseconomie en/of SPD)
  • Ervaren in het aansturen van collega’s
  • Vergevorderd in Excel en je hebt kennis van diverse ERP systemen.

Aanbod

Wat levert het jou op?
De kans om jezelf verder te ontwikkelen als leidinggevende bij een ambiteuze organisatie met een bekende naam! En verder:
  • Een contract bij onze opdrachtgever voor een jaar, waarbij de intentie is om te verlengen voor onbepaalde tijd
  • Een salaris tussen €3.800,- en €5.400,- o.b.v. 40 uur per week
  • Een opleidingsbudget van 5% van je jaarsalaris
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, denk aan een de mogelijkheid om hybride te werken, een OV abonnement, de mogelijkheid om extra verlof bij te kopen en een thuiswerkvergoeding.

 

 

Inlichtingen

Wil je meer informatie?
Mailen, solliciteren of appen mag altijd (t.hunnik@boulder.nl/+31 6 51 91 05 66) als je vragen hebt! Een uitgebreide motivatiebrief is echt niet nodig. Ben je enthousiast? Kom in contact!
Solliciteren

Interesse in deze functie?

Ben jij de juiste persoon voor deze functie en voldoe jij aan de eisen?

Reageer!

Talitha Hunnik - Finance
   0651910566
  t.hunnik@boulder.nl
  LinkedIn
Volg ons op social media